Polskie Koleje Państwowe i PKP Intercity udostępniły dwie nowe aplikacje mobilne. Dzięki nim będzie można kupić bilet czy – co bardzo wygodne – sprawdzić rozkład jazdy aktualizowany w czasie rzeczywistym.
Pierwsza z nich to PKP.appka i obsługuje ona wszystkie przejazdy kolejowe dalekobieżne oraz poszczególne regionalne, m.in Kolei Dolnośląskich, Kolei Śląskich, Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście czy Polregio. Druga natomiast dotyczy jedynie przejazdów realizowanych przez PKP Intercity.
Użytkownicy dzięki PKP.appce będą mogli sprawdzić chociażby lokalizacje dworców i dostępne na nich usługi, jak punkty handlowe lub gastronomiczne, oraz kupić bilet czy sprawdzić rozkład jazdy. Jednocześnie aplikacja będzie w czasie rzeczywistym uaktualniać informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów na danej stacji, co może pomóc w przypadku opóźnień.
Dodatkowo autorzy aplikacji udostępnili w niej narzędzie SOS, dzięki któremu można uzyskać szybkie połączenie ze służbami PKP odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo na dworcach. Pomoc będzie można wezwać 24 godziny na dobę.
W tym samym czasie co PKP swoją aplikację udostępniło PKP Intercity. Użytkownicy Androida oraz Apple mogą ją znaleźć w odpowiednim sklepie pod taką samą nazwą jak ta przewoźnika.
PKP Intercity zastąpiła dotychczasową aplikację przewoźnika, czyli IC Mobile Navigator. Jej funkcje przewidują m.in. możliwość zakupu biletu na przejazd, w tym z przesiadką; dokupienie do biletu dodatkowych usług jak np. bilet na przewóz roweru lub dodatkowego bagażu oraz sprawdzenie najtańszego i najszybszego połączenia dla wybranej trasy.