Aplikacja mojeIKP to duże ułatwienie dla pacjentów, ponieważ dzięki niej można załatwić wiele spraw bez wychodzenia z domu. Mając pod ręką telefon komórkowy, jest opcja kontrolowania e-recept, e-skierowań oraz e-zleceń, a także być na bieżąco z własną historią leczenia i dokumentacją medyczną. Teraz w Internetowym Koncie Pacjenta uruchomiono kolejną opcję, która z pewnością przyda się osobom przyjmującym leki. Wyjaśniamy, jak działa nowy skaner.
Aplikacja mojeIKP jest dostępna zarówno na Google Play jak i App Store. Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz należy się zalogować profilem zaufanym lub kontem w banku, który daje taką możliwość, podobnie jak przy logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta.
Nadajesz wówczas kod PIN, taki, jaki wybierzesz, by później używać go przy kolejnych logowaniach do aplikacji. Jeśli uruchomisz w telefonie biometrię, możesz logować się odciskiem palca lub identyfikacją twarzy.
Co ciekawe aplikacja częściowo działa także w trybie offline – masz dostępne dokumenty medyczne, które zostały pobrane przy ostatnim uruchomieniu aplikacji w połączeniu z Internetem
Użytkownicy aplikacji mojeIKP mogą teraz skorzystać z nowej opcji. Jest to skaner, dzięki któremu można sprawnie wczytać ulotkę leku i zapoznać się z zalecanym dawkowaniem, działaniem medykamentu czy środkami ostrożności. Jak uruchomić nową funkcjonalność? Wystarczy otworzyć aplikację i zalogować się, a następnie otworzyć skaner w zakładce e-zdrowie (nowa opcja znajduje się obok przypomnienia o lekach). Użytkownik aplikacji musi wyrazić zgodę na używanie kamery w aparacie, jeśli korzysta z opcji skanera po raz pierwszy.
Następnie z opakowania leku należy zeskanować kod kreskowy lub specjalny kod QR. Aplikacja pokaże wówczas ulotkę leku, pod warunkiem że producent udostępnia ją w rejestrze. Aby cieszyć się akurat tym narzędziem, należy oczywiście mieć dostęp do Internetu, bowiem aplikacja musi dopiero pobrać potrzebne informacje.
Jest jeszcze jedna opcja IKP, z której z pewnością warto korzystać na co dzień. Jest to alarm przypominający o braniu leków. W celu ustawienia takiego powiadomieniu wystarczy wejść w zakładkę „e-zdrowie”, a następnie w funkcji przypominania o leku kliknąć „+” i wpisać nazwę leku. Jednym z rozwiązań jest też wejście w wystawioną e-receptę oraz kliknięcie na znak dzwonka obok nazwy leku.